3 dagen!

Tjue!
Idag var det 3 dagen i skolan. Det kom en kille som heter Christian tror jag det var iaf. Han hade gått den linje vi går fast det hette inte Hotell & Turism då utan något annat för hotell. Men iallafall så berättade han massa hur han jobbar och vart han jobbat. Just nu jobbar han i Mallorca, där han är guide för sånna som kommer till flygplatsen och ska med bussar och sånt dära & under dagarna var dom på hotellen och såg till att allt var bra, dom tog hand om problem om det skulle vara något, t.ex om de skulle vara något fel på toan eller duschen eller vad som helst ifall personerna inte trivdes och sen såg dom även till att försöka få deras önske mål om att ha hotellrummet ut mot havet eller något sånt. En sak till de gjorde var att dom ibland delade ut erbjudanden, eller förslag på vad som finns att göra där de är, massa olika. Sen sa han att man måste våga vara framåt, kanske lägga till ett extra ord när de går runt och pratar med hotell gästerna, och alltid vara på ett glatt humör! :D
Han är från Norge, men det kunde man inte tro för han pratade bara svenska, men ibland hördes det kanske. Men jag tycker iaf att han värkar trivas med sitt jobb & själv tyckte jag att det låt roligt, kanske något jag kommer prova på i framtiden. Sen senare åkte vi till Alsters Herrgård och lyssna på en som pratade om Gustaf Fröding sen hem till älskling sen hem.
Nu ska ja packa lite för imorgon blir det av till Mattila med klassen och ska övernatta där i några stugor till fredag. Efter jag packat blir det ner till Olliwer älskling som stanna hemma ännu en dag, så får se om han åker imorgon eller inte, men då ses vi ju iaf på fredag så är ju inte borta från varandra så länge.
Men pusspuss ha det så bra, kanske bloggar från mobilen om jag tänker på det annars hörs vi på fredag!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0