Första gången bakom ratten !

Hej på er !
Vaknade runt 13.00, när jag gick ner så stog grillen redan på och Sussanne & Kent gjorde mat. Efter maten så fick jag & Moa prov köra med Sussanne, det är ju dags för mej att börja med det nu, så de va första gången jag satt bakom ratten. Kan säga att jag fick några kärringstop när jag skulle starta bilen, problemt var den dära jäkla koplingen som man skulle trycka ner och sen släppa försiktigt på samma gång man skulle gasa lite, åh herregud va det var besvärligt. Först körde jag bara runt huset sen sa Sussanne att jag kunde köra ner på grusvägen. Där gick det mycket enklare att köra än runt huset kände att jag hade mer kontroll på vad jag gjorde. Sen när jag skulle köra tillbaka upp så sa Sussanne att jag skulle stanna och pröva att starta bilen, och då gick allt mycket enklare jag kände att jag hade kontroll på koplingen och gasen, fast visst fick typ 2 kärringstop men gick mycket enklare på vägen än vad det gjorde vid huset, fick pröva att göra så mitt i backen och det gick bra. Bara att gasen behövde man bara peta på för att det skulle hända nått, tryckte man för hårt flög man framåt! Men nu ska vi se om jag kommer ihåg hur man gör tills jag ska börja övningsköra med pappa ;)
Nu ska vi snart åka hem har precis packat klart, vi ska bara dricka kaffe sen åker vi. Antar att jag lägger in ett inlägg ikväll. Pusshej ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0