Hatar åska!

Hej på er!
Igår kom jag ju hem från Mattila, där vi var med klassen. Det va ganska kul att vara där förutom att det inte fanns någon teckning så kunde inte använda mobilen JOBBIGT! Och natten var inte ett dugg rolig, skulle inte åka dit för att sova över någon mera gång iaf. Vi åkte ju till ett ställe där det är ett kors ner i marken som bildades för länge sen, det som är konstigt är att det inte har växt igen, usch det va rätt läskigt. Sen en bit bort så fanns det ju en by för länge sedan där det bodde massa finskar förr. Men de gav sej av för det hände så mycket konsigt där de bodde, möbler flyttades glas flög i golvet och massa sånt. Och där den byn låg dit var vi och kollade, mitt i skogen snacka om att jag var rädd. Va tyå en trasig gravsten och vallgrav fanns den en där också tror vi. Hus grunder och sten murar usch det va inte trevligt. Råkade ta en kotte från ett ställe men då sa min lärare till mej att lägga den tillbaka fattade inte varför men sen förklarade han, är glad att ja la den tillbaka. På kvällen var vi i en rökstuga där en gubbe berättade massa för oss om Mattila & finnskogarna. Sen avslutade han med massa läskiga saker. Sen gick jag & Erika & Emelie & Carro till våran stuga och va där hela kvällen. När vi skulle sova började vi höra massa konstiga ljud & lampan bredvid min & Carros säng tändes o släcktes av sej själv 3ggr, inte KUL! Sen var det något som ramlade på nere våningen, usch det var jätte mycket som hände orkar inte berätta mer än att jag aldrig varit så rädd som jag var då på länge!
Igår när jag kom hem så gjorde jag mej iordning sen åkte jag och träffade älskling som jag saknat jätte mycket!!
Han sov hos mej inatt, och nu ska vi väl snart ut till folk.
Uh va det åskade förut frästen det va inte heller så roligt, är faktiskt rädd för åska... Men nu känner jag mej stressad så orkar ej skriva. Pusshej ♥ 

 
Korset i marken, men bilden är åt fel håll se de från höger sidan.

 
Mattila. 

 
Så hette gården vi bodde på. 

 
Orkade inte lägga ut massa bilde en för sej men haha här
e några. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0